Invisible powder

 

Tänkte tipsa er om ett av mina absoluta favoritpuder, Invisible powder från KIKO. Invisible powder är, som man hör på namnet ett genomskinligt setting powder som kan användas både över foundation eller ensam. Själva produkten är ett vitt finkorning puder som blir genomskinligt när det kommer i kontakt med huden. Pudret har även en mattande effekt som inte torkar ut huden vilket är ett stort plus.
 
Pudret kommer i en plastig förpackning som ser och känns väldigt billig, men låt inte förpackningen lura dig för själva produkten är helt fantastisk. Det mattar ner huden väldigt bra och håller ansiktet matt hela dagen samtidigt som man blir sammetslen i ansiktet. Eftersom att pudret är genomskinligt och inte kommer att ändra färgen på din foundation eller hud så kan jag rekommendera denna produkt till alla, oavsett vilken hudton eller hudtyp som man har. Ett annat plus är att man får med en applikator i locket som är perfekt om man är ute och reser ofta eller om man har med pudret till skolan, då man inte behöver släpa med sig en borste. Jag föredrar dock att applicera pudret med en stor puderborste men det funkar lika bra med hjälp av applikatorn. En förpackning innehåller 13,5 g och kostar ca 120:- vilket är ett riktigt bra pris.
 
Allt som allt är det enda negativa enligt mig förpackningen, men det kan jag klart leva med.  ♡♡
 
  
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback