Mitt hemliga vapen för fantastiskt hårsvall ♡

MARIA NILASwedish therapy oil, lingonberry seed oil... Stanna upp där och ta ett djupt andetag! För efter att du har läst klart detta blogginlägg så kan det hända att jag kan ha försatt dig i ett extremt HA-begär, men om du fortfarande känner för att läsa vidare så har jag gett dig en varning... kom ihåg det! 

Jag vet inte ens vad jag ska inleda med att berätta om denna skönhet, men jag kan säga er att detta är en av de ytterst få produkter som jag verkligen inte skulle klara mig utan, någonsin. Maria Nila - lingonberry seed oil är en vårdande hårolja rik på omättade fettsyror som mjukgör, återfuktar och stärker håret.  Lingonfröoljan vårdar håret och innehåller antioxidanter som ger ett naturligt skydd mot fria radikaler som annars bryter ner håret. Håroljan är även fri från färgämnen samt värmeskyddande.

Produkten kommer i en vit plastflaska med uppskruvbart lock som när man snurrar på den får appliceringspumpen att höja upp sig, sedan fungerar den som en vanlig pumpflaska. Personligen så tycker jag att förpackningen är stilren och smart, då man lätt kan resa med den utan att riskera läckage. Pumpen fördelar även lagom mängd olja, men man kan även välja att inte trycka ned pumpen helt och på så sätt få exakt den mängd olja som man vill ha.

Själva oljan  har ett genomskinlig utseende och känns lätt att fördela i håret. Håroljan absorberas av håret snabbt och lämnar håret otroligt mjukt och glansigt utan att det ser fettigt ut. Jag fördelar en liten mängd hårolja (mycket mindre än en pump) i hela mitt hår när det är nytvättat och ca 75% torrt. Jag applicerar håroljan i hela håret ungefär från örat och nedåt, aldrig ovanför örat och koncentrerar det mesta på mina slitna toppar. Jag tycker att håroljan funkar bäst när jag gör på detta sätt men jag tycker även om att ha den i helt torrt hår, innan och efter föning, samt som finish efter att jag t.ex. har lockat håret. 

Detta är helt enkelt min andra hälft och mitt hår mår och ser verkligen superbra ut efter att jag har använt denna olja, inte nog med att oljan har helt fantastiska egenskaper så doftar den även otroligt gott, den har en mycket söt och fruktig doft som håller i sig länge och den påminner mig mycket om godis faktiskt. Denna hårolja passar alla hårtyper och är väldigt dryg samt lätt i konsistensen.

Jag skulle rekommendera denna hårolja till alla där ute som vill ha en hårolja som verkligen ger resultat utan att det tynger ned eller missfärgar håret, som många andra håroljor kan göra. Detta är verkligen mitt hemliga vapen som gör att jag kan få mitt annars så slitna hår att framstå som nyklippt och jag tycker faktiskt att Maria Nila - lingonberry seed oil är snäppet bättre än min tidigare favorit Moroccanoil. Priset är 199:- för 50 ml vilket är samma pris som för Moroccanoilen och enligt mig ett väldigt bra pris för vad man får.

Slutligen, om jag inte framkallade ett HA-begär så rekommenderar jag att du går och luktar på håroljan någonstans, det kommer garanterat få dig att vilja köpa denna skönhet! ♡
 
 

 

Postat av: Evelinasfina Skönhetsblogg

Jag älskar denna :)

Svar: Visst är den helt underbar! :)
None None

2014-02-21 @ 15:40:04
URL: http://www.evelinasfina.se

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback