Recension: Aquolina pink sugar creamy body lotion ♥

 
För några månader sedan fick jag denna bodylotionen i en av mina gossyboxar och eftersom att jag håller på med project ten pan (vilket innebär att man ska använda upp 10 bestämda produkter innan man får köpa nytt), så har jag nu använt upp den och jag tänkte göra en recension om den.
 
Produkten heter Pink sugar creamy body lotion och kommer från märket aquolina. Första intrycket som jag får av produkten är att den är en väldigt snygg förpackning som faller mig helt i smaken med olika nyanser av rosa. Eftersom att det är i resestorlek så innehåller produkten 50 ml istället för 250 ml som är originalstorleken och är enligt mig en perfekt teststorlek för en body lotion.
 
Själva bodylotionen är ljusrosa har en tunn krämig, på gränsen till rinnig konsistens och man behöver ytterst lite då den lätt sjunker in i huden samtidigt som den är väldigt återfuktande vilket är det man oftast letar efter när det gäller body lotions. En förpackning på 50 ml räckte till ungefär 10 fullkroppsappliceringar. Dock föll inte denna mig i smaken på grund av doften och jag skulle aldrig rekommendera att applicera den på hela kroppen då doften verkligen är lite för over powering... Den får dock plus i kanten för att doften faktiskt sitter i superlänge och den skulle kunna fungera som ett alternativ till parfym.
 
Doften är väldigt söt och ska föra tankarna till godis, men lakrits doften tar överhand över vaniljen enligt mig vilket får en att lukta som en lakritsbit istället för sockervadd. Då jag är väldigt dålig på att känna vilka dofter som ingår har jag kopierat de från sephora:
 
Notes: Bergamot, Sicilian Orange, Raspberry, Fig Leaves, Lily of the Valley, Licorice, Strawberry, Red Fruit, Cotton Candy, Vanilla, Caramel, Musk, Wood, Powder.
 
Allt som allt så doftar den exakt som hårparfymen dock mer lakrits och jag föredrar parfymen starkt framför body lotionen, men för någon som gillar tunga vanilj och lakritsdofter är den här perfekt. Jag kommer inte att köpa om den, men om ni blev sugna så finns den här -> http://eleven.se/aquolina-pink-sugar-creamy-body-lotion-2520.html


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback