101 solfavoriter

De senaste dagarna har spenderat mycket av min tid i solen, jag tror att vi alla kan enas om att vädret är fantastiskt just nu. Min helg började med att spendera fredagen med vänner, vi åkte ut med båten och hade det väldig bra, sedan hängde vi vid poolen resten av eftermiddagen och kvällen. Idag spenderade vi vår tid på en superfin badplats där vi låg i solen hela dagen, med andra ord en riktigt härlig helg. Förutom en sak, solbränna. Och nej nu menar jag inte den där perfekt gyllenbruna tonen utan den där röda tonen som gör att man mer ser ut som en vandrande kräfta och som gör väldigt ont. Även fast man använder solskydd även hemma i Sverige så får ni inte glömma bort att solens strålar är väldigt starka och att man bör applicera solkräm väldigt ofta om man lätt bränner sig. Själv tar jag hand om min solbrända rygg genom att applicera en aloe vera-gel som lugnar huden.
 
När vi nu är inne på ämnet sol så tänkte jag tipsa er om mina favoritprodukter att använda innan, under och efter solning.
 
Hawaiian Tropic
 
- Shimmer Effect Protective Sun Lotion SPF 25
- Protective Dry Spray Oil, SPF 10
- Coconut Body Butter
 
Hawaiian Tropic Coconut Body Butter
Ta hand om er hud!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback