TAG 40 skönhetsfrågor

 
Hejsan! Vädret har varit helt fantastiskt här idag, strålande sol och blå himmel. För att avsluta denna fina dag så hade jag tänkt att göra en tag så att det ger er en chans att lära känna mig lite bättre även om det bara handlar om skönhet.
 
HUDVÅRD

1) Hur många gånger tvättar du ditt ansikte dagligen? Jag tvättar mitt ansikte 2 gånger varje dag, en gång på morgonen och en gång mer djuprengörande på kvällen.

2)Vilken hudtyp har du?(Torr, oljig eller combo)  Min hudtyp är för det mesta blandhy, men ibland lever den sitt eget liv och kan både bli oljig och torr. För det mesta beror det på vilken årstid det är.

3)Vilken produkt använder du för att rengöra ansiktet? Jag använder just nu Dermalogica Clean Start wash off.

4)Använder du ansiktsskrubb? Ja det gör jag, ungefär 3 gånger i veckan.

5)Vilken produkt använder du? Min favorit skrubb är Neutrogena Visibly Clear pink grapefruit daily scrub.

6)Vilken ansiktskräm använder du? Jag använder sällan ansiktskräm på morgonen, men innan jag går och lägger mig brukar jag lägga ett lite tjockare lager av Nivea Pure & Natural soothing day care som är anpassad för torr hy som fuktgivande mask.

7)Har du fräknar? Ja, fast bara några på sommaren.

8)Använder du ögonkräm? Ibland, mest på vinterhalvåret då min hud under ögonen kan bli väldigt torr.

9)Har du eller har du haft problem med acne? Nej.

10)Har du någonsin använt Pro-activ? Nepp.

SMINK

11)Vilken foundation använder du? Maybelline fit me, dock är det enda positiva med den enligt mig att den är så pass ljus att den passar min vinterhudfärg. På sommaren använder jag mineral Foundation och den jag använder just nu kommer från e.l.f och heter Personal Blend Foundation spf 15.

12)Vilken concealer använder du? Cover All Mix från Make up store.

13)Vad har du för hud underton? Neutral med varm underton.

14)Vad tycker du om lösögonfransar? Älskar lösfrallor! Täta långa och svarta kan aldrig bli fel. Dock lite krångligt att sätta fast de på sig själv ibland.

15)Visste du att man borde byta sin mascara var 3:e månad? Japp och det kan jag ärligt säga att jag inte gör. Det är däremot VÄLDIGT viktigt att slänga och köpa ny om man tillfälligt har någon typ av ögoninfektion.
 
16)Vilket märke på mascara använder du? Det är olika, men mina två go-to mascaror kommer från Max factor och Make up store.

17)Isadora eller Elf? Gillar båda, men för mig vinner Elf då jag tycker att de flesta produkterna jag har därifrån är superbra för priset som man betalar.

18)Vilken produkt/smink kan du inte leva utan? Concealer och mascara.

19)Vilka sminkborstar använder du när du sminkar dig? Kan inte skriva alla här, men många är det ;)
 
20)Använder du make-up base/primer på ögonen? Ja, mina favoriter kommer från Make up store och e.l.f.

21)För ansiktet? Ja, det gör att sminket fäster bättre och håller längre.

22)Vilken är din favorit ögonskugga? (färg eller märke) Min all time favorit är en microshadow från Make up store i färgen deadly.

23)Använder du pencil eller liquid eyeliner? Jag föredrar en liquid pencil eyeliner men kan jobba med allt, beroende på vilket resultat som jag är ute efter vid tillfället.

24)Hur ofta råkar du peta i ögonen med en eyelinerpenna? Händer väldigt sällan.

25)Vad tycker du om pigmenterad ögonskuggor? Har inte provat så många men de är superfina på men ganska jobbiga att jobba med då det blir mycket fall.

26)Använder du mineral smink? Som Foundation på sommaren.

27)Vilken är ditt favoritläppstift? Kan inte välja ett, så fick bli tre. Joli rouge brillant 07 Raspberry från Clarins, Smart lipstick 911 från KIKO och Lipstick glossy pink från Glossybox.

28)Vad tycker du om läppglans? Läppglans är ytterligare en sak som jag fullkomligt älskar!

29)Vilken är din favorit rouge? Har tyvärr inte hittat någon favorit rouge än :(

30)Köper du ditt smink från nätet? Sällan, jag vill se den verkliga färgen och produkten innan jag köper den.

31)Gillar du smink från apoteket? Har aldrig provat men är sugen på att göra det.

32)Har du funderat på att ta smink kurser? Jag har tagit sminkkurser några gånger och gillar det skarpt!

33)Är du klumpig med att applicera sminket? Oftast inte men händer ibland, oftast kan det bli lite kladd med eyeliner om det är stressigt och framförallt om det är en cream eyeliner.

34)Gillar du färgglada nyanser på smink (Läppstift, ögonskuggor) eller jordnära färger? Jordnära färger på ögonskuggor och färgglada på läppar ♥

35)Vilken kändis har alltid en snygg sminkning? Linda Hallberg!

36)Om du skulle lämna huset och använda just 1 produkt, vilken skulle det vara? Cover all mix från Make up store.

37)Skulle du kunna lämna huset utan smink? Ja.

38)Tycker du att du ser bra ut utan smink? Ne, det blir en stor skillnad med smink och det är det som är så roligt, att man kan ändra sitt utseende lite bara med hjälp av smink.

39)Din åsikt, vilka sminkprodukter tycker du är bra? Min åsikt är att så länge ditt smink funkar för just dig så är det bra, några av mina guldkorn är t.ex. från e.l.f och Chanel (ganska stor skillnad på pris) och det där är helt personligt med vad man gillar. Generellt skulle jag satsa på bra bas produkter, men det innebär inte att budget är skräp för jag älskar budget ♥

40)Vad tycker du om smink? Jag är en Beauty nörd och jag fullkomligt älskar det!
 
Hoppas ni fick lite insikt i vad jag använder för produkter och så, om ni har något förslag på tags eller inlägg som ni vill att jag gör är det bara att kommentera erat önskemål.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback