Benefit - world famous neutrals, most glamorous nudes ever

Idag så tänkte jag visa er en utav mina favoritpaletter, den kommer från benefit och heter: world famous neutrals - most glamorous nudes ever. Själva paletten är liten, smidig och designad som en bok, man kan ta ut hela etuin när man har använt upp skuggorna och sedan använda paletten som förvaring. I locket sitter även en liten spegel och steg för steg kort vilket påminner om too faced paletterna.
 
 
I paletten ingår 4 longwear powder shadows (4x1,2g) i färgerna:  call my buff, kiss me, i'm tipsy, it's complicated och gilt-y pleasure samt 2 creaseless cream shadows (2x3,2g) i färgerna: birthday suit och my two cents.

Call my buff - är en skir skugga med pärlemorsskimrande finish, passar perfekt som highlight.
Kiss me, i'm tipsy - är en varm mörkbrun skugga med guldglitter i, passar perfekt i globlinjen.
It's complicated - är en persikofärgad skugga som skimrar i guld, jättefin att lägga på hela ögonlocket.
Gilt-y pleasure - är en guldig ögonskugga som blir perfekt ihop med kiss me, i'm tipsy när man känner för lite festligheter.
Puderskuggorna har bra pigment, är lätta att tona ut och smular inte. Med primer under håller de hela dagen.
 
 
Brthday suit - är en kromfärgad krämögonskugga.
My two cents - är en kopparfärgad krämögonskugga.

Dessa krämögonskuggor är de bästa jag har testat någonsin! Krämiga, högpigmenterade och lätta att applicera, när man har applicerat skuggan går den inte att rubba på och den creasar sig inte heller. Min favorit av dessa är birthday suit som ni kanske ser på bilden. Det enda negativa md dessa krämögonskuggor är att om man lägger på ett lager puderskugga (t.ex. i globlinjen) så ändras puderskuggans färg en aning, men absolut inte mycket och det kan jag leva med! Krämögonskuggorna går även utmärkt att använda som eyeliners. Jag köpte denna palett på Sephora i Sverige för 305:-, men den går även att beställa från  andra hemsidor.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback